Hvilken vej fører til din hjemmeside?
Alle veje fører til Rom, og der bør også være mange forskellige veje til din hjemmeside! Hvis du gerne vil skabe opmærksomhed omkring din hjemmeside, så kan du gøre dette gennem søgemaskineoptimering! Dette begreb dækker over en række metoder, som kan hjælpe dig med at rangere højere på Google, og metoder der kan lede folk mod din hjemmeside.
En af disse metoder kaldes for linkbuilding. Linkbuilding vil sige, at der findes en masse forskellige hjemmesider på internettet, som linker til din hjemmeside. Disse sider bør være relevante i forhold til dit produkt eller indhold.
Hvis du sælger kosttilskud, så bør du overveje at få lagt nogle linkbuilding artikler ud på diverse hjemmesider, som skriver indlæg om emner som fitness, kost, helse osv. Derved målretter du nemlig dine links, således at du kun rammer potentielle kunder! Det handler nemlig ikke altid om antal besøg på din hjemmeside, det handler i højere grad om relevante besøg, som kan føre til salg eller andre ønskværdige handlinger fra den besøgende.
Ranger højt på Google gennem SEO
SEO-tekster er et af de mest anvendte redskaber, som man kan anvende til at rangere højt på Google. Hvis det skal forklares simpelt, så handler det i høj grad om at matche dine ord på hjemmesiden med de ord, som kunderne søger på. Disse ord kaldes keywords.
SEO-tekster skal indeholde nogle forskellige komponenter for at ramme den højeste SEO-værdi.
En god tekst skal indeholde en god keyword-mæthed, som kan variere, men som ofte er på omkring 2-3%. Hvis du skriver en tekst på 500 ord, så kan du altså stræbe efter at nævne dit keyword 10-15 gange. Dette sørger for, at keywordet er yderst synligt samtidig med, at det ikke bliver spammet. Herudover, så handler det om at have en velskrevet tekst, som er let at læse.
Hvis du ikke selv vil sætte dig ind i SEO, så kan du sagtens hente hjælp fra diverse marketingsbureauer! Her sidder der ofte mange velskrivende tekstforfattere klar til at skrive dine tekster!
Skab et sammenhæng mellem søgning og platform
Hvis du har fået skrevet en masse linkbuilding artikler, og hvis du har fået placeret disse, så er der en meget vigtig ting, som du skal undersøge for at få det maksimale udbytte. Når folk klikker på dit link, så er det med en forventning om at finde det, som de netop har læst om. Lad os tage fat i eksemplet omkring kosttilskuddet igen. Hvis du har skrevet en linkbuilding artikel, som handler om whey-protein, så hjælper det ikke noget, at linket linker til en anden del af din hjemmeside.
For at holde de besøgende på hjemmesiden i mere end 5 sekunder, så skal der være sammenhæng mellem søgning og din landing page. Så hvis kunden klikker på et link, hvor han eller hun regner med at finde whey-protein, så skal dette også springe frem, når de klikker på linket. Derved giver du, hvad du lover, og kunderne skal ikke selv lede efter det!