Reklamegaver er succesgaver

Reklamegaver er succesgaver

Lad os opstille to scenarier, hvor det må være op til læseren selv at vurdere, hvad der er bedst. René er medarbejder i det opdigtede firma, Pool Power, som forhandler svømmebassiner. Det er jubilæumstid og de øverste ledere beslutter, at deres ansatte skal have en firmagave. De sidder lidt og overvejer, hvad de skal give deres ansatte – ikke længe. Der bliver sagt rødvin og de andre siger i kor, at det da er en meget god idé. De beder en sekretær, købe et parti middeldyr rødvin hjem. På jubilæumsdagen får René en flaske middelmådig Merlot med et bånd om. Han drikker den en aften ved en senere lejlighed og glemmer den næsten så hurtigt, som den rutsjer ned ad svælget.

Reklamegaver scenariet

Lederne finder i dette scenarie på, at deres ansatte skal have reklamegaver, fordi de i modsætning til en falske Merlot, er prydet med firmaets logo, som er Pool Power med en blå bølget streg under. Folk vil da få en gave, som vil blive ved med at minde dem om den virksomhed, de trods alt har viet meget af deres liv til, frem for endnu en intetsigende Merlot. De diskuterer, hvad det skal være. En siger et badehåndklæde med deres logo på, en anden synes, klipklapper med logo kunne være sjove og en tredje holder fast i Merlot ’en, men synes, det kunne være sjovt, at lave etiketten om, så det i stedet er deres egen jubilæumsetikette, som fremgår: ”Af hele hjertet tak for 25 år hos Pool Power”. De beslutter sig for vinidéen. René får den ved sit skrivebord på festdagen. Han bliver rørt. Derhjemme kan han ikke helt nænne at drikke den, men beslutter alligevel at gøre det en speciel aften. Bagefter vil han ikke smide flasken ud. Han gemmer den og stiller den til skue på en hylde ved siden af familiebilledet.

Share

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *