Sådan skabte Georg Jensen sit brand

Sådan skabte Georg Jensen sit brand

På det danske smykkemarked er der en mastodont, som de fleste kender: Georg Jensen. Denne danske designer – og senere designfirma – er både Danmarks- og verdenskendt for sine fine smykkedesigns. Specielt sin Marguerit-serie er Georg Jensen særligt kendt for.

Men hvordan lykkedes det for Georg Jensen at skabe deres brand? Og vigtigst af alt: Hvad kan du lære af deres succeshistorie?

Sådan opstod Georg Jensen

Georg Jensen var en dansk sølvsmed, der allerede som 14-årig begyndte at arbejde med materialet. Derfra tog det fart. Ved hjælp af sine smukke og gennemførte smykkedesigns. Georg Jensen blev hurtigt populært, og i dag findes hans brillante smykkedesigns næsten i hvert eneste danske hjem.

Også i dag er der god gang i salget af både Georg Jensen smykker og designgenstande. Mange har desuden boliginteriør og andet fra Georg Jensen. I mange danskeres øjne står Georg Jensen nemlig for god kvalitet, godt design, funktionalitet og tidsløs smykkeglæde.

Dette er grunden til Georg Jensens popularitet

Netop dette er grunden til den store popularitet, som Georg Jensen netop oplever. Det geniale ved Georg Jensens designs er nemlig at de ikke bliver forældede. Når man køber designs fra Georg Jensen, er man nemlig sikret tidløst design, som også vil være smuk om mange år.

Når man køber et produkt fra Georg Jensen, kan man derfor være sikker på at genstanden efter mange år stadig vil have værdi – hvis altså man formår at passe godt på genstanden.

Dette ses blandt andet ved at der i dag er mange muligheder for at købe designklassikere fra Georg Jensen, som har efterhånden mange år på bagen. Disse genstande, som ofte er meget velholdte, har fortsat stor værdi.

Sådan efterligner du med din virksomhed Georg Jensen

Som iværksætter er Georg Jensens succesfaktor værd at tage ved lære af. Der er nemlig rigtig meget at vinde ved at sørge for at skabe et produkt, der ligesom Georg Jensen formår at holde sig tidløst. Skaber man et produkt der også vil være populært, nyttigt og brugbart om mange år, vil man ligesom Georg Jensen sikre sin virksomheds fremtid.
En anden vigtig ting man kan tage ved lære af Georg Jensen er, hvordan man kan formå at holde et brand og en virksomhed i produktion selv efter mange år. Dette er nemlig bestemt også værd at efterligne. Den geniale markedsføringsstrategi, som Georg Jensen har benyttet sig af, kombineret med de tidløse designs skabt af Georg Jensen selv, har virkelig været med til at skabe grobunden for at Georg Jensen kan befinde sig på markedet mange år ud i fremtiden.

Der er altså mange ting som der kan tages ved lære af ved at observere et ikonisk dansk designfirma. Ved at iagttage firmaer, og tage ved lære af deres succesfaktorer, er der meget at vinde. Her er Georg Jensen et eksemplarisk eksempel på hvordan iværksættere kan lære af en virksomhed med en lang succeshistorie. For dét har Georg Jensen nemlig: Tjek blot her ud hvordan at mærkets populære smykkedesigns stadig er i produktion og sælges i dag.

Share
Comments are closed.