Hvorfor anvende Facebook annoncering?

Hvorfor anvende Facebook annoncering?

Facebook er måske ikke lige så cool og hip som det engang var, men vaner lyver ikke – der har aldrig været flere aktive danskere på platformen end i dag. Facebook tilbyder en potentiel rækkevidde, som kun kan matches af et par andre digitale reklamekanaler. I dag er der omkring 3,5 millioner aktive danske brugere på Facebook, og så mange som 3 millioner af disse brugere besøger platformen hver eneste dag.

Denne rækkevidde kombineret med en veludviklet reklameplatform, med mange muligheder, betyder at Facebook bør være højt på listen over de steder mange danske virksomheder bør bruge sine reklamekroner på. Ønsker man som firma at forblive konkurrencedygtige i de kommende år, så må Facebook med i overvejelserne.

Fordelene ved reklame på Facebook er mange

Selv om det selvfølgelig ikke er gratis at reklamere på Facebook, så er der mange fordele og en af dem er at du finder mange aktive brugere her. Det er med andre ord ikke et spørgsmål om, hvorvidt du kan nå din målgruppe på Facebook, men der er snarere tale om hvad du vil kommunikere til dine potentielle kunder og hvor stort et nedslagsfelt du vil have.

Det sidste afhænger også lidt af økonomi, og er man iværksætter så er det som regel ikke de store reklamebudgetter man har at arbejde med.

En løsning kan være at ordne med et lån fra www.scandilån.com. Det vil hjælpe virksomheden til at komme du til flere potentielle kunder, noget som i sidste ende gerne skal betyde større omsætning. På den måde vil det også blive lettere at tilbagebetale lånet efter en periode med øget aktivitet og flere kunder.

Få adgang til kraftfulde målsætningsværktøjer.

Facebook tilbyder mange forskellige annonceformater, herunder billede- og video annoncer i forskellige størrelser på flere steder. I tillæg er det nemt at annoncere på Instagram via Facebook, og du eller din virksomhed behøver ikke en aktiv Instagram-konto.

Uanset om du vil øge trafikken til en hjemmeside, samle flere kundeemner fra potentielle kunder eller øge salget i online-butikken, så kan en kampagne tilpasses og optimeres for at levere de ønskede resultater.

Facebook er en omkostningseffektiv kanal.

Korrekt målretning giver dig mulighed for kun at bruge midler til at nå ud til de brugere, der er relevante for dig og din virksomhed. Der er i det hele taget mange muligheder, og det kan derfor måske virke lidt uoverskueligt i begyndelsen. Du kan få 6 gode råd til Facebook ved at læse denne artikel om annoncering via Facebook på en effektiv måde.

Skal du have mest muligt du af annonceringen på Facebook, så er det vigtigt at få med sig alle de tips du kan. Et af dem gælder brug af sporingskoder. Her kan du sikre dig, at din annoncering giver positivt afkast selv med korte kampagner. Med andre ord kan du ved hjælp af simpel analyse kontrollere at din annoncering rent faktisk giver dig værdi for pengene.

Share
Comments are closed.